Vendfun Lancar Kiosk Pesanan Sendiri untuk Premis Jual Makanan

Vendfun signs MoU with Dolce Mart during FIM2022 in Kuala Lumpur

Tandatangani MoU dengan Dolce Mart PLT bantu premis jual makanan automasikan operasi perkhidmatan bahagian hadapan.

Kuala Lumpur – 9 September 2022 — Vendfun melancarkan Kiosk F&B, sistem pesanan sendiri untuk restoran, kafeteria dan medan selera. Kiosk F&B yang mempunyai perisian “point-of-sale” atau POS, menyokong operasi pesanan pandu masuk, pesanan melalui QR di meja dan pesanan secara dine-in. Vendfun turut mengumumkan memorandum persefahaman (MoU) dengan Dolce Mart PLT dari Melaka. Dalam kerjasama ini, Dolce Mart bertanggungjawab untuk melatih pelanggan Vendfun tentang cara mengautomasikan operasi bahagian hadapan menggunakan Kiosk F&B daripada Vendfun dan restoran terurusnya juga dibenarkan menggunakan kios tersebut untuk misi yang sama.

Majlis pelancaran dan pemeteraian MoU itu diadakan pada 9 September, semasa Pameran dan Franchise International Malaysia (FIM2022) di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

F&B Kiosk daripada Vendfun diperkenalkan untuk membantu pemilik perniagaan menguruskan kedai dengan lebih cekap menggunakan automasi. Sementara itu, ia memudahkan pelanggan mengakses menu digital, menyesuaikan pesanan secara peribadi dan membuat pembayaran yang selamat terus ke dalam sistem – semua tanpa sentuh.

Sementara itu, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Vendfun, Benny Wee berkata, kedai-kedai makan yang cuba bangkit semula selepas terjejas teruk akibat pandemik Covid-19 berdepan pelbagai masalah. Salah satu perjuangan terbesar yang dihadapi oleh kebanyakan mereka sekarang ialah mereka menghadapi kesukaran untuk mengambil pekerja sepenuh masa untuk tugasan bahagian hadapan. F&B Kiosk Vendfun boleh membantu meringankan beban ini dan banyak lagi, menggunakan penyelesaian automatik. Selain itu, kami teruja untuk bekerjasama dengan Dolce Mart untuk membantu kami mengembangkan penggunaan automasi dalam kalangan pengendali kedai makan tempatan.”

Sebelum ini, Vendfun telah berjaya menjalankan percubaan kios baharu ini di Restoran Jumble Makanan Laut Cengkerang yang dikendalikan oleh Dolce Mart. Restoran yang dahulunya bergantung kepada 15 kakitangan barisan hadapan itu mampu berjalan lancar walaupun hanya mempunyai lima kakitangan selepas mereka memasang tiga kios pesanan diri daripada Vendfun.

Noor Alisa Ann Binti Md Samian, Ketua Pegawai Eksekutif Dolce Mart berkata, “Kami teruja untuk bekerjasama dengan Vendfun untuk pasaran kedai makan. Sebagai pengendali restoran, kami memahami cabaran-cabaran pemilik restoran dengan isu tenaga kerja yang teruk semasa dan kesilapan manusia biasa untuk memasukkan barang pesanan yang salah. Penyelesaian daripada Vendfun boleh mengautomasikan operasi bahagian hadapan kami dengan ralat dan kemudahan yang minimum. Sistem pesanan cara pandu masuk dan QR di meja membantu meningkatkan pengalaman pelanggan kami. Kami berharap dapat membantu kedai-kedai makan mengoptimumkan penggunaan kios pesanan sendiri mereka sepenuhnya menggunakan penyelesaian Vendfun.”

F&B Kiosk daripada Vendfun ditawarkan secara sewa sendiri di mana pelanggan akan memiliki kios selepas 24 bulan. Sebagai tambahan kepada kios pesanan sendiri Vendfun, ia juga menawarkan robot penghantaran yang dibangunkan oleh vendor pihak ketiga yang kini membekalkan ke lebih 50 negara.

Vendfun mempunyai misi untuk memberikan pengalaman pelanggan yang lebih baik dalam industri perhotelan melalui automasi. Syarikat melancarkan kiosk hibrid untuk daftar masuk sendiri dan daftar keluar hotel tahun lepas. Ia juga berminat untuk membawa automasi ke segmen tiket pada masa akan datang.

Tentang Vendfun:

Vendfun menyediakan ketenangan fikiran pengendali hospitaliti dan meningkatkan pengalaman pelanggan melalui ekosistem automasi hospitaliti menyeluruh. Kami menyediakan penyelesaian kios layan diri yang unik dengan perisian aplikasi kios proprietari dalaman kami untuk hotel dan industri F&B. Kami berhasrat untuk mengurangkan kos perniagaan mereka, meminimumkan kesilapan manusia, meningkatkan kecekapan, dan meminimumkan pergantungan tenaga kerja melalui penyelesaian automasi layan diri kami. Web: www.vendfun.com.

Kongsikan Artikel Ini