Serba Dinamik bantu pamer teknologi, inovasi Malaysia di Ekspo 2020 Dubai

Datuk Dr Mohd Abdul Karim Abdullah

KUALA LUMPUR, 17 Nov — Serba Dinamik Holdings Bhd (Serba Dinamik), yang merupakan rakan kongsi utama untuk Pavilion Malaysia di Ekspo 2020 Dubai akan menyokong objektif Malaysia untuk mempamerkan teknologi dan keupayaan inovasi negara dari 1 Okt, 2021 hingga 31 Mac, 2022 di Ekspo Dunia itu.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Serba Dinamik, Datuk Mohd Abdul Karim Abdullah berkata sebagai sebuah entiti perniagaan, pihaknya berharap untuk mewujudkan hubungan perniagaan baharu dan mengukuhkan hubungan sedia ada di Ekspo 2020 Dubai.

“Serba Dinamik melalui penyertaannya akan memanfaatkan Ekspo Dunia 2020 sebagai platform terbaik untuk mengakses pasaran global dan meningkatkan pertumbuhan perniagaan kami,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Abdul Karim berharap Ekspo 2020 Dubai juga akan menjadi model untuk masa depan yang berdaya maju, mewujudkan penanda aras yang mampan dan meninggalkan legasi signifikan untuk generasi akan datang ketika dunia berusaha untuk mencapai masa depan yang lebih bersih, selamat dan lebih sihat.

“Pada peringkat kita mengadaptasi Revolusi Perindustrian Keempat (IR 4.0) yang selaras dengan aspirasi Malaysia seperti yang diumumkan dalam Rancangan Malaysia Ke-12, Serba Dinamik sedang berusaha untuk menghasilkan nilai yang mampan dan membina keseluruhan rangka kerja kemampanan serta menyepadukan teknologi maklumat. (IT) dan perniagaan aeroangkasa sebagai sebahagian daripada perniagaan terasnya,” katanya.

Serba Dinamik akan mempamerkan keupayaannya dalam industri aeroangkasa kerana beliau percaya dengan potensi syarikat itu untuk melangkah ke peringkat seterusnya.

“Pada masa yang sama, kami menyokong aspirasi Malaysia untuk membangunkan perniagaan aeroangkasa di bawah milik penuh Serba Dinamik Group Bhd (SDGB) yang boleh menjana pertumbuhan ekonomi dan melahirkan pekerja berkemahiran tinggi,” kata syarikat itu dalam satu kenyataan yang sama.

Pada ekspo itu, Malaysia berhasrat untuk memberi inspirasi kepada pengunjung dengan layanan mesra rakyat Malaysia, kepelbagaian biologi hutan hujan tropika dan usaha jangka panjang untuk memastikan kelestarian industri.

Program perdagangan dan perniagaan mingguan akan diadakan di pavilion, ia meliputi lebih daripada 10 industri.

Ekspo mega itu berlangsung setiap lima tahun untuk mempromosikan kerjasama, inovasi, kemajuan teknologi dan pendidikan di seluruh dunia.

— BERNAMA

Kongsikan Artikel Ini

Tinggalkan Komen