SEO: Optimasi Enjin Carian

Google SEO image

SEO adalah ringkasan dari perkataan Search Engine Optimization dan jika diterjemahkan di dalam Bahasa Malaysia kita adalah optimasi enjin carian. SEO adalah teknik untuk meningkatkan prestasi aliran trafik ke dalam website atau blog kita. Untuk peniaga-peniaga internet yang menggunakan medium internet sebagai medium untuk meningkatkan jualan mereka, SEO menjadi antara alat yang paling berkuasa untuk mendapatkan pelanggan-pelanggan baru.

Sebagai analoginya, jika seseorang itu sudah mempunyai premis perniagaan. Dia akan sedaya upaya memberitahu bakal-bakal pelanggannya untuk ke tempat perniagaannya dengan memacakkan sebanyak mungkin papan tanda untuk ke premis perniagaannya. Semakin banyak papan tanda yang dipacakkannya maka semakin banyak bakal-bakal pelanggan yang akan tahu di mana terletaknya premis perniagaannya.

Namun uniknya SEO ini di mana teknik ini mensasarkan pelanggan yang betul-betul mahukan perkhidmatan dan produk yang mereka perlukan. Oleh itu secara tak langsung, kebarangkalian untuk pelanggan membeli setelah singgah ke website dan blog kita semakin tinggi.

Jika anda tercari-cari cara untuk meningkatkan bilangan pelanggan ke website dan blog atau melajukan website. Anda boleh hubungi syarikat Rutweb Technology Sdn Bhd untuk mendapatkan khidmat nasihat serta melanggan servis mereka.

Rutweb Technology Sdn Bhd: https://rutweb.com

Kongsikan Artikel Ini

Tinggalkan Komen